Recenze - WWE 2K22

WWE 2K22 - Recenze

Recenze WWE 2K22: Po roční odmlce jsme zpět s novým vydáním další wrestlingové hry ze série 2K - WWE 2K22. Vývojáři měli co napravovat, protože poslední dvě hry z této série byly zklamáním, celé to začalo asi nejhůře hodnocenou wrestlingovou hrou WWE 2K20, kde nevyšlo snad nic tak, jak mělo, obrovské množství glitchů či mizerná grafika měly za následek velké finanční ztráty, protože tisíce hráčů po celém světě požadovali vrácení peněz, a také pošramocení dobré pověsti. Loni se uvedení ročníku WWE 2K21 na trh nekonalo, což byla podle mnohých dobrá volba, protože asi těžko by za rok vývojáři odstranili všechny nedostatky, ale společnost nám zase naservírovala „arkádovku” s názvem WWE Battlegrounds, která byla jakýmsi slabým odvarem hry WWE All Stars.


Očekávání byla a vlastně stále jsou vysoká, tak se pojďme podívat na to, zda tato hra navrátí dobré jméno celé sérii, nebo jestli ho ještě naopak zhorší, pokud je to vůbec po WWE 2K20 ještě možné. Tváří celé hry byla zvolena maskovaná legenda Rey Mysterio, což upřímně nikdy není špatná volba, jelikož Rey je jednou z nejvíce a nejsnáze rozpoznatelných hvězd, jaké má WWE v rámci svého rosteru, který je plný nových jmen.

Hra vyšla na platformy PS4, XBOX One, PC, ale především novou generaci PS5 a XBOX Series X/S.


GAMEPLAY:

Jak už bývá tradicí při mých recenzích, vždy začínám z mého pohledu nejdůležitějším prvkem hry, a to je gameplay - hratelnost. Jak jsem již zmiňoval, poslední vydání hry bylo nehratelné, proto při porovnávání WWE 2K22 mi poslouží WWE 2K19, která se moc povedla.

Začnu asi tím, že tak, jak se ovládání změnilo z 2K19 na 2K20, tak i neskutečně složité ovládání z 2K20 je již minulostí. WWE 2K22 přichází s novými prvky ovládání. Asi hlavním bodem hratelnosti je nová forma útočení. Soupeři dokážete ublížit přes lehké útoky nebo těžké útoky, na PS4/PS5 to jsou křížek a čtvereček, a také novinkou je útok přes „Grab“, zmáčknete kolečko, čímž si vlastně soupeře chytíte, a pak opět následuje těžký nebo lehký útok, podle vašeho uvážení.

Samostatnou novinkou, která je velmi zajímavá, i když ne vždy 100% jsou komba. Komba fungují tak, že každá hvězda má svůj move set a každé kombo vám dá možnost zaútočit jiným manévrem. Komba máte v tutoriálu, kde podle mě strávíte kopec času. Kombo provedete stisknutím 2 až 4 tlačítek po sobě. Velkým problémem je ovšem načasování, jelikož pokud stisknete tlačítko příliš rychle/pomalu po předchozím, tak to hra nerozpozná, a místo komba použijete jen klasický útok. Také se těžko brání, protože pokud váš soupeř použije kombo, tak jediný způsob jak ho ubráníte je ten, že správně uhodnete, které tlačítko stlačí váš soupeř a zmáčknete ho také.

Velkým problémem s tímto systémem je i to (ale to je celkový problém hry, který mně osobně se příliš nelíbí), že i vy i váš soupeř má neomezený počet reversalů (pokud si pamatujete, tak v minulých hrách byl jejich počet vždy omezen, a pokud jste je použili, tak jste museli čekat, než se vám nabije, což bylo podle mě naprosto skvělé řešení, neboť tak jako v reálu, soupeř nemá vždy odpověď na každý váš krok a čím více dominujete, tím méně odpovědí na vaše útoky má, zatím co v této hře je obtížné dominovat, když váš soupeř může použít reversal na každý váš chvat), že stačí, že na kombo potřebujete kombinaci 4 útoků a váš soupeř ubrání např. třetí, tak máte po kombě a můžete začít znovu nebo změnit taktiku. Určitě zajímavý nápad, ale provedení by mohlo být lepší, stejně tak rozpoznávání tlačítek, neboť mnohdy se pokusíte o kombo, ale hra to nerozpozná a místo toho útočíte jen obyčejnými údery.

Ještě krátce k reversalům, to, že jich máte neomezený počet, už víte, co je podle mě velmi špatné řešení, ale nové je také blokování (držíte trojúhelník) neboli tzv. „dodging”, a to, že když váš soupeř je v útoku, tak se jednoduše kotoulemuhnete jeho útoku.

Novinkou je také celý vizuál hry, kde máte různé nové úhly pohledů a záběrů kamer, což přidává na realističnosti, i když podle mého názoru to někdy působí poněkud zvláštně a není to zcela dotaženo do dokonalosti.

Obrovským krokem zpět, tak 10 let dozadu je pro mě úplné odstranění chain wrestlingu a tvz. „rest holdů” jako například. chin lock, tedy manévr, který se používá, když chce heel zpomalit zápas a unavit soupeře. Klasický „lock up” už na začátku zápasu neuvidíte, takže můžete začít rovnou se suplexem nebo big boot jako tomu bylo téměř dekádu dozadu. Vůbec nerozumím tomuto rozhodnutí, jelikož každá hra chce působit co nejrealističtěji, ale vývojáři se rozhodli to nejrealističtější z té hry úplně odstranit. Když si zapnete jakýkoli zápas ať už z éry Hogana, Harta, Austina či Cenu, tak zápasy mají určitý průběh, pravidla a věci, které by měly obsahovat a úvod zápasu chain wrestlingem, nebo unavení soupeře někde ve středu zápasu „rest holdem” jsou úplné základy, proto nechápu, proč to odstranili.

Další změnou prošel i pinfall, kde místo barvení terče musíte mačkat tlačítko co nejvíce, abyste zaplnili celý kruh, což je opět pro mě nepříjemná změna, neboť když jste měli dlouhý zápas na WWE 2K19 nebo jakékoliv jiné hře, tak jste se uměli trefit např. sedmkrát z deseti, i když vás soupeř trefil s finisherem, ale teď pokud to udělá, tak můžete mačkat kolik chcete, ale kruh se bude zaplňovat pomaleji a pomaleji a zápas, který by vám trval na WWE 2K19 přibližně 20 minut, tak v této hře skončí za 10 minut.

WWE 2K22 obsahuje mnoho změn a já byl vždy zastáncem toho, že co není rozbité, není třeba opravovat. Ovládání i když je lepší než na WWE 2K20 a dá se na něj poměrně rychle zvyknout, tak je stále zbytečně složité oproti 2K19, velký počet reversalů v každém zápase působí velmi nereálně, pinfall – opět pro mě krok zpět, a to ani nemluvím o odstranění chain wrestlingu, což podle mě by mělo být první věcí, kterou každý rok do hry dají, a tak nějak jsem doufal, že tak, jak to mají i jiné hry, tak i zde udělají více typů ovládání a hráč si bude moci vybrat, které mu více vyhovuje, ale bohužel při hrách WWE takovou možnost nemáme. Gameplay je mnohem lepší než tomu bylo ve hře WWE 2K20, ale reálným soupeřem této hry byla WWE 2K19 a opět musím konstatovat, že podle mého názoru byl gameplay 2K19 mnohem přehlednější, jednodušší a hlavně působil reálněji, než je tomu v této hře.


ROSTER:

Upřímně, každý rok jsme poslouchali jak bude letošní roster největší, a jak tam bude nejvíc hratelných postav. V praxi to mnohdy znamenalo, že jsme dostali čtyři verze téže hvězdy. Letos je celý roster tak trochu zvláštní, protože WWE za poslední období propustila velmi mnoho hvězd, ale odešli dobrovolně. Také světlo světa spatřila nová „lepší” verze NXT 2.0, kde je momentálně velmi mnoho talentů, o kterých většina z nás nikdy neslyšela.

Jak už jsem zmínil, WWE jako wrestlingová organizace nemá momentálně až tolik hvězd, a proto mi přijde roster oproti loňským ročníkům dost chudý. Začnu asi tím, že ve hře se nacházejí hvězdy, které jsou primárně v AEW nebo bloudí po nezávislé scéně. Téměř polovina rosteru jsou hvězdy (Braun Strowman, Jeff Hardy, Cesaro, Karrion Kross…), které už ve společnosti nejsou, což mi trochu kazí chuť a dojem.

Také mám trochu problém s legendami, které hra obsahuje. Ve WWE 2K19 mě nejvíce bavil Universe mód, který jsem si vytvořil a byly v něm jen bývalé hvězdy z 80. a 90. let. Tato hra mi neumožní, neboť roster legend není ani zdaleka tak rozsáhlý jako minulé roky. Samozřejmě nechybí hvězdy jako jsou Austin, The Rock, Hogan či Piper, ale není jich tak mnoho, abyste z nich udělali vlastní show. Oproti WWE 2K19 mi velmi chybí jména jako Sid, Vader, MR. Perfect, Rick Rude, Bam Bam, Britský Bulldog, Brutus „the barber“ Beefcake, Greg Valentine a mohl bych pokračovat. Nejenže jsem doufal, že všechny postavy z WWE 2K19 tam budou, ale doufal jsem, že budou přidány další, jako např. Owen Hart, Yokozuna nebo Mankind – prostě ty nejdůležitější osobnosti z konce minulého století, které jsme v minulých edicích neměli. Z tohoto pohledu jsem tedy zklamaný.


MyGM MÓD:

Jednou z nových resp. staronových věcí ve hře je návrat GM módu. Ve zkratce jde o to, že se stanete generálním manažerem například SmackDownu a snažíte se plnit různé úkoly tak, aby byla společnost s vámi co nejvíce spokojena.

Na úplném začátku si vyberete generálního manažera, kterým chcete být, přičemž na výběr jsou Adam Pearce, Sonya Deville, Shane McMahon, Stephanie McMahon, William Regal nebo si můžete vytvořit vlastní postavu. Každá postava má jiné výhody, takže už se na začátku musíte rozhodnout, jakým typem GM chcete být, co bude vaší prioritou.

Když jste si už vybrali svoji postavu, tak vás čeká vybrat si show, kterou chcete řídit. Máte na výběr RAW, SmackDown, NXT a NXT UK. Máte-li ji vybranou, následuje Draft, ve kterém si určíte pravidla. Máte počáteční budget 2 750 000 dolarů, draft probíhá klasicky, čili nejprve vybíráte vy, pak GM z druhé show a takhle se to bude střídat. Pak si vyberete své šampiony, kterým dáte tituly na začátku celého módu. K tomu, abyste poskládali zajímavou show nemáte k dispozici mnoho hvězd, takže váš roster bude mít možná na začátku deset hvězd. Velmi zajímavé je to, že v draftu není k dispozici celý roster, stalo se mi, že tam chyběli Jeff Hardy, Strowman, Randy Orton atd., ale pak každý týden se vám někdo, kdo chyběl v draftu ukáže v kolonce Free Agents, a můžete jej podepsat na 5 týdnů, 10 týdnů nebo nastálo, což je super věc jak udržet svou show zajímavou a svěží.

V každé show máte 3 zápasy a 2 promá, do kterých musíte obsadit své hvězdy. Chcete-li mít zápas se speciálními pravidly např. Tables Match, tak vás to bude stát i více peněz, zatímco klasický zápas jeden na jednoho vás nestojí ani cent, takže se musíte rozhodovat také podle svého rozpočtu, který máte na každou show, samozřejmě za zápas se speciálními pravidly budete mít lepší TV ratingy. Před zápasem můžete začít rivalitu nebo nastavit nějaký „run in” po hlavním taháku, například, že po zápase Cena vs. Reings přijde Brock Lesnara napadnout Johna Cenu. Mnohdy vám Triple H dává nějaké tipy nebo úkoly, které když splníte, dostanete nějakou odměnu.

Zápasy můžete hrát, nebo je simulovat, osobně jsem je simuloval, protože pokud bych chtěl hrát každý jeden zápas na show, tak bych si zahrál Universe mód. Po čase je tento mód dosti sterilní a nudný, nemáte možnost nastavit zápas o týmové tituly a midcardové tituly. Drtivou většinu zápasů byste měli nastavit jako heel vs. face, neboť pak bude mít vaše show nejlepší výsledky, ratingy a profit. Jak jsem psal, osobně upřednostňuji Universe mód, ale My GM je o něčem jiném, v Universu jen hrajete zápasy, zatímco tady se staráte o svůj rozpočet, o to aby si na vaši show koupilo lístky co nejvíce lidí nebo aby si ji zapnuli miliony diváků u televizních obrazovek.

Je zde mnoho prostoru ke zlepšení, ale na to, že od roku 2008 je to poprvé, co je MyGM součástí hry je to myslím uděláno zajímavě s prostorem pro zlepšení do dalších let.


2K SHOWCASE MÓD:

Zpět se vrací i 2K Showcase mode, letos s velmi zajímavým příběhem a nikoho nepřekvapí, že se v něm ohlédneme za kariérou Reye Mysteria. Musím říct, že jsem se velmi těšil, když si ho zahraju, protože poprvé, když jsem začal sledovat WWE a wrestling jako takový, tak mým favoritem se prakticky ihned stal právě Rey. Celý mód má 12 zápasů a funguje na stejné bázi, jako předchozí a tudíž hrajete zápasy přesně tak, jak se staly. Po každém úspěšném dokončení všech cílů, které jsou před daným zápasem stanoveny, odemknete nové věci, jako nové postavy, arény nebo oblečení pro aktéra zápasu.

Musím říct, že hned při prvním zápase, kterým je Rey Mysterio Jr. vs. Eddie Guerrero z WCW Haloween Havocu 1997 bylo vidět zajímavé změny oproti předchozím rokům:

1. Pokud si vzpomínáte, mnohdy když splníte daný úkol v ringu, tak následovala cutscéna, která znázornila přesně to, co se stalo i ve skutečnosti. Teď je to uděláno trochu jinak, cutscéna začne, ale pak se to jakoby dostane do skutečného reálného highlightu ze zápasu, ukáže vám to přibližně 20 sekund toho, jak se to odehrálo ve skutečnosti, a pak vás to vrátí do hry, což je z mého pohledu velmi vítaná a zajímavá změna.

2. Rey vám během určitých částí zápasu říká, co se mu právě v danou chvíli hnalo hlavou nebo o co se jeho soupeř pokoušel, a dal nám tak trochu nahlédnout do psychologie legend, jakými jsou právě on, Eddie a další.

Musím říct, že mě trochu překvapil výběr zápasů, upřímně legendární zápas z Haloween Havocu nebo z WrestleManie 21 jsou jasnými volbami, a jelikož je to mód, který je oslavou kariéry Reye Mysteria, tak je tam jen pár zápasů, ve kterých prohrál, takže chybí důležité zápasy z jeho kariéry jako například. prohra světového titulu s Bookerem T, nebo neúspěšný pokus o zisk titulu na SummerSlamu 2010, když se vrátil Undertaker. Také tam nejsou pamětní zápasy s Jackem Swaggerem, protože Swagger je v konkurenční AEW, totéž platí i o zápasech s Chavem Guerrerem.

Zápasy jsou sice velmi dobře zpracované, ale mám trochu problém s tím, co jsem psal i v případě WWE 2K20 a to, že i když je skvělé, že vývojáři se snaží dát zápasům reálný feeling, tak někdy musíte splnit až přes 15 úkolů v 1 zápase, a když například splníte 13, ale zápas prohrajete, tak hrajete znovu, a tím pádem je celé hraní poněkud zdlouhavé a může začít být frustrující.

I přes nedostatky, které jsem uvedl, jakou jsou zdlouhavost hraní a chybějící důležité zápasy si myslím, že jde o velmi zábavný a dobře zpracovaný mód, který vás nebude nudit i díky rozhovorům Reye Mysteria, jeho názorům a spoustě videí.


MyFACTION MÓD:

Tento mód vypadal docela zajímavě, jde v podstatě o to, že i když tváří hry je Rey Mysterio, tak jde také o návrat nWo do her WWE, nWo je podle mnohých tou nejlepší frakcí všech dob, a vlastně to byl důvod, proč vývojáři přišli s tímto nápadem.

V podstatě si vytvoříte svůj vlastní „dream team”. Funguje to i v mužské i ženské divizi a každá skupina může obsahovat čtyři hratelné postavy. Na začátku si vyberete starter pack, v podstatě vyberete brand tak jako v MyGM módu a jde o Raw/SD/NXT starter pack. Na začátku otevřete packy a vyberete hvězdy do své skupiny, které jste dostali v balíčcích na začátku. Pro ty, kteří hrajete WWE Supercard budete vědět, jak funguje Login Bonus, vlastně když se do hry přihlásíte a zahrajete si ji několik dní po sobě, tak dostanete různé odměny.

V hlavní sekci máte 3 okénka:

1. Proving Grounds – je to něco jako kombo MyRise a Showcase – má to svůj vlastní příběh, kde splňujete různé úkoly, hrajete zápasy za které pak dostanete různé odměny.

2. Faction Wars – 4 na 4, pojedete v různých zápasech proti jiným skupinám a jejich členům, a tam pak dostáváte body za každý zápas pro postavu, se kterou jste hráli.

3. Weekly Towers – také v podstatě plníte úkoly a dostáváte za to různé odměny.

Karty, které dostanete na začátku si můžete pak vylepšovat. Jak už jsem psal, za každý úspěšně splněný challenge dostanete nějakou odměnu, díky které si můžete vylepšovat karty, nebo koupit v obchodě jiné balíčky, a tím bude vaše skupina stále lepší a lepší. Jde o zajímavou změnu ve hrách WWE, takové něco tu ještě nebylo, osobně mě to příliš nechytlo, ale jsem si jistý, že hodně z vás to bude bavit a hlavně těch, kteří mají nWo/Undertaker edici, v tom případě můžete mít různě zajímavé karty a postavy jako Syxx, Holywood Hogan, Scott Hall, Kevin Nash, Eric Bishoff, nebo Undertaker ´95, Ministry a Boneyard WM 36. Je to na způsob FIFA Ultimate Team a jak jsem psal, pokud vás baví takový druh hry, tak vás tento mód bude bavit.


UNIVERSE MÓD:

Nedílnou součástí her WWE po trvání už přes jednu dekádu je Universe mód. Když ho zapnete letos, tak v něm hned uvidíte první změnu. Máte na výběr 2 možnosti:

1. Superstar mód – hrajete jen za jednou postavu, kterou si vyberete a ostatní zápasy vám bude systém simulovat a hrát budete moci jen zápasy za tu postavu, kterou jste si vybrali, samozřejmě bojujete o tituly a hrajete rivality plné cutscen jako tomu bylo i v minulosti.

2. Classic mód – klasický Universe mode jaký známe, hrajete za koho chcete, tvoříte shows, rivality atp.

Jde prakticky o identické provedení, které měla i WWE 2K20, což překvapivě není negativní věc, jelikož Universe mód byl prakticky jediný, který se jim povedl, stále máte k dispozici 4 sloty pro rivality, stále můžete větším shows než například. WrestleMania nebo Summerslam přiřadit dostatečný počet zápasů, například. 12, a celý mód funguje totožně jako ten, který jste hráli naposledy, jediným mínusem pro mě je zase roster.


MyRISE:

MyCarrer mód, který známe z minulých vydání letos nahrazuje MyRise, kde si jako každoročně vytvoříte vlastní postavu a zažíváte zajímavý příběh, který vás dovede až k velkému počtu důležitých zápasů a titulů. Jak již bylo zvykem, máte možnost hrát za ženskou nebo mužskou postavu. Co je hned na úvod novinkou je ale to, že hrajete odlišný příběh za ženskou postavu a mužskou postavu, takže letos máme 2 zbrusu nové příběhy, do kterých se můžete s chutí ponořit.

Začínáte klasicky, vytvoříte si postavu, ale musíte si zvolit „background”, což vám trochu nakopne některé statistiky a zároveň vám dá určitou tvář a osobnost. Na tom pak budou záviset i vaše příběhy, rozhovory a rivality ve kterých se ocitnete. Rovněž je to více otevřené, můžete začít jako babyface v NXT a postupně se stát heelem v modré show, každé rozhodnutí, které učiníte bude navazovat na to, co vás čeká dál. Celý MyRise mód je určitě zlepšením oproti Carrer módu ve WWE 2K20, ale příběhy mi stejně přijdou trochu slabé, hlavně proto, že většina z nich se odehrává mnohdy přes textové zprávy a sociální média, osobně jsem spíše fanouškem příběhových módů jako ve SvR 2010 nebo WWE 12, kde je hodně cutscene a stále se něco děje. Je fajn, že si sami formujete svůj charakter a svoji postavu, a máte vždy na výběr, co řeknete nebo jak se zachováte, ale musí to být podpořeno dobrým příběhem. Pokud by do budoucna dokázali vývojáři najít střední cestu mezi tímto módem tím ze hry WWE 12, tak výsledek by byl ještě lepší.

Celý mód je podle mě docela dobře provedený s malými nedostatky, které lze odstranit, možná je celý příběh trochu slabší a je tam méně cutcén, ale stále je to zajímavé hraní, nikdy nevíte, kam vás vaše volba, kterou jste právě učinili zavede, a jaký bude mít dopad na budoucnost. Mód je určitě lepší a zábavnější než tomu bylo v minulosti, takže doporučuji minimálně zkusit.


VERDIKT:

Hra je výrazným krokem vpřed oproti WWE 2K20, ale má několik nedostatků oproti WWE 2K19, jako je například hratelnost nebo roster, který je z poloviny naplněn hvězdami, které už ve WWE nejsou a ovládání, které ne vždy funguje na 100%.

Na druhé straně je třeba pochválit grafiku, komentování zápasů, které je na asi nejvyšší úrovni odkdy hraji WWE hry, každoročně kvalitní Universe mód, Showcase a také novinku v podobě MyGM. Také při vytvoření svých vlastních hvězd, oblečení a show máte více možností, než kdy předtím a celkově jde o úspěšnou snahu napravit špatnou reputaci po nevydařeném ročníku WWE 2K20.



Komentáře (0)

Zatím zde nejsou žádné komentáře

Přidat komentář

  1. Přidání komentáře jako host. Zaregistrujte se nebo se přihlaste ke svému účtu.
0 znaky
Přílohy (0 / 3)
Share Your Location

Reklama

Reklama

Jeefik uveřejnil komentář v Recenze WWE 2K24: Je čas dokončit příběh
10 je az moc, ale 8 z 10 je fer, skvela hra, ale vzdy to muze byt leps...
Durik uveřejnil komentář v WWE RAW (11.03.2024)
Už ma hnevá a nudí pozeranie WWE... Ako človek,ktorý sa dlhodobo venuj...
mammon uveřejnil komentář v Recenze WWE 2K24: Je čas dokončit příběh
Za mna 10 10 vela veci sa vrátilo a je to naozaj zábavne + showcase br...
randy_rko uveřejnil komentář v WWE RAW (11.03.2024)
najdem niekte aj link na stiahnutie ? uprimne nechce sa mi sledovat ce...
I kdyby ho získal a pak by někdo buď ten večer nebo v další show RAW n...

Reklama

Kterou z uvedených legend byste chtěli vidět na WrestleManii 40?

Reklama

WWE Novinky

AEW Novinky